Kako proširiti svoje poslovanje pomoću doživljaja

Domaćini mogu pružiti više nego što se od njih očekuje nudeći inspirativne aktivnosti.
Autor: Airbnb, objavljeno 17. jan 2019.
Izmijenjeno 3. apr 2025.

Domaći doručak, pješačke ture, aktivnosti u okruženju i još mnogo toga: Superdomaćini daju sve od sebe da bi se učesnici osjećali dobrodošlima. Zapravo, oko 30%* Airbnb domaćina smještaja je gostima ponudilo obilaske i aktivnosti. Neki domaćini su to što nude i službeno odlučili ponuditi u svojim doživljajima.

Dobar primjer su Superdomaćini Patricia Ramos i Oscar Fernandez, koji su među prvima organizovali doživljaj na Kubi. Inače su par i oboje su profesori na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Havani, a počeli su kao domaćini smještaja. Sada organizuju i četiri doživljaja: dvodnevnu kulturnu avanturu u Havani i ruralnim područjima, poludnevnu šetnju autentičnom Havanom, cjelodnevni izlet na kubansko selo da se upoznaju s uzgojem kafe, uzgojem životinja i životom poljoprivrednika, kao i dvosatni razgovor o kubanskoj ekonomiji i društvu uz koktel Cuba Libresa ili drugo piće po izboru. Osim toga, „potakli smo prijatelje da organizuju još 15 doživljaja”, rekao je Oscar.

Patricia i Oscar su nam pričali kako su unaprijedili svoje poduzetništvo.

Kako ste započeli s organizacijom doživljaja?
Oscar: „Pa, provodili smo dva sata sa svakim gostom kada dođe pričajući o svemu što znamo o Kubi. Uživali smo u tome jer smo se osjećali kao profesori, ali s novim studentima.”

Patricia: „Onda su ljudi počeli pisati recenzije i komentare o [našim improvizovanim obilascima]. Kad je Airbnb pokrenuo doživljaje na Kubi, pomislili smo: „Zašto ne bismo kreirali doživljaj kakav već pružamo prilikom dolaska?”

Recite nam o svom prvom doživljaju „Avantura života na Kubi”. Po čemu je jedinstven?
Patricia: „U većini slučajeva, turisti koji dolaze na Kubu očekuju da će slušati o duhanu, rumu i salsi. Ali htjeli smo gostima pokazati malo više: kako funkcioniše obrazovni sistem, zdravstveni sistem i tržnice, te kako ljudi žive od tako niskih plaća. Obiđemo grad i pokažemo im mjesta koja nisu tipično turistička, kao što je kraljevstvo sladoleda Coppelia. Pet kugli sladoleda košta otprilike 25 centi (USD). Čeka se oko 30 minuta, a ljudi se druže i čak održavaju sastanke dok čekaju u redu. To predstavlja sliku kubanskog društva. Naše goste vodimo i javnim prevozom, što uopšte nije uobičajeno [za turiste]. Na kraju dana imaju dojam da su učinili nešto zaista veliko i da su posvjedočili kako Kubanci zaista žive u socijalističkom društvu.”

Šta je najbolje kod toga što ste domaćin doživljaja?
Oscar: „Sjajan je osjećaj kad obogaćujete svoje znanje i poznavanje drugih kultura. Svaki put dijelite svoju kulturu. Još uvijek smo profesori na univerzitetu, pa potičemo svoje mlađe kolege da zajedno s nama organizuju doživljaj. Osim toga, smatramo da je Airbnb zaslužan za stvaranje radnih mjesta i poboljšanje kvalitete života. Tokom našeg doživljaja „Život na selu”, vodimo učesnike u ruralno područje da upoznaju naše porodične prijatelje koji se bave ribolovom i uzgojem voća i kafe. Sada tamo dovodimo učesnike otprilike tri puta sedmično, a i naši prijatelji su sada poduzetnici.”

Imate li savjet za druge domaćine koji razmišljaju o kreiranju doživljaja?
Patricia: „Radi se o tome imate li nešto za podijeliti i želite li to zaista podijeliti s drugima.”

Oscar: „Jer srž svega je da gostima otvorite dušu. Morate biti svoji i autentični, jer u suprotnom nećete biti uspješni.”

*Zasnovano na internom istraživanju Airbnba kojim je obuhvaćeno više od 100 domaćina.

Informacije koje se nalaze u ovom članku su se možda promijenile od objavljivanja.

Airbnb
17. jan 2019.
Je li vam ovo bilo korisno?