Pređi na sadržaj
    Krenite naprijed za pristup predloženim rezultatima
    Novost vezana za COVID-19
    Opcije otkazivanja i povrata novca možete pronaći na kontrolnoj tabli. Rezervacije koje ispunjavaju naše uslove koji se odnose na vanredne okolnosti mogu biti otkazane prije dolaska bez posljedica ili uticaja na status Superdomaćina.
    Domaćini smještaja

    Šta utiče na način prikazivanja oglasa u rezultatima pretraživanja?

    Cilj je Airbnbovog algoritma kojim se određuje redoslijed oglasa u rezultatima pretraživanja gostima pomoći da pronađu najprikladniji smještaj za svoje putovanje, a domaćinima da pronađu goste koji im najviše odgovaraju. Kod svakog se pretraživanja za svaki oglas promatra stotinjak različitih čimbenika, no nemate razloga za brigu jer to ne znači da baš u svemu morate biti besprijekorni da bi vaš oglas imao dobar položaj u rezultatima.

    Točan popis elemenata koje uzimamo u obzir čuvamo u tajnosti, no u nastavku su navedene neke od najvažnijih kategorija.

    Potrebe gostiju: promatramo čimbenike koji se odnose na goste, uključujući lokaciju s koje pretražuju, njihova prethodna putovanja, oglase koje su kliknuli ili dodali na popis želja itd.

    Detalji oglasa: uzimamo u obzir podatke kao što su broj recenzija s pet zvjezdica, cijena, lokacija smještaja, je li uključena instant rezervacija, koliko brzo domaćin odgovara na upite i još mnogo drugih čimbenika.

    Podaci o putovanju: promatramo čimbenike poput broja gostiju, trajanja rezervacije, koliko se unaprijed rezervacija ugovara, je li gost odredio minimalnu ili maksimalnu cijenu te mnoštvo drugih čimbenika.

    Ako vas zanimaju detaljnije informacije, u nastavku je još nekoliko pojašnjenja.

    Kako funkcioniraju korisnici koji pretražuju oglase

    Da bismo razumjeli kako su gosti reagirali na vaš oglas u ranijim pretraživanjima, promatramo mnoštvo pokazatelja, a u nastavku su navedena dva najvažnija.

    • Klikovi u rezultatima pretraživanja: kad se oglas prikaže u rezultatima pretraživanja, smatramo da je dobar pokazatelj ako gost klikne oglas kako bi saznao više informacija o smještaju. Kako bismo bili pravedni prema svim domaćinima, prebrojavamo samo klikove različitih gostiju.
    • Zahtjevi poslani sa stranice oglasa: pratimo koliko vam često gosti koji pregledavaju vaš oglas šalju zahtjeve za rezervacije. Smatramo da je oglas uspješan ako gost koji ga otvori donese odluku o ugovaranju rezervacije.

    Kako funkcioniraju oglasi

    U nastavku su navedeni neki od čimbenika na koje domaćini mogu najviše utjecati.

    • Recenzije: prilikom određivanja položaja oglasa u rezultatima pretraživanja promatra se broj ostvarenih rezervacija te recenzije i ocjene koje su vam dali gosti. Iako su dobre recenzije ključne za dobar položaj oglasa, mali broj negativnih ocjena ili gostiju koji nisu napisali recenziju neće nužno imati velik utjecaj na položaj oglasa u rezultatima pretraživanja.
    • Cijena: utvrdili smo da je gostima cijena jedan od najvažnijih kriterija prilikom uspoređivanja oglasa. Stoga je važno imati konkurentnu cijenu u odnosu na druge smještaje na vašoj lokaciji.
    • Superhost: status Superhosta neće vam osigurati bolji položaj u rezultatima pretraživanja, no kriteriji na temelju kojih se dobiva status Superhosta hoće.
    • Novi oglasi: kako bi novi domaćini mogli uspješno pokrenuti poslovanje, vodimo brigu o tome da se novi oglasi prikazuju na dobrim mjestima u rezultatima pretraživanja.

    Iskustvo gostiju s rezerviranjem smještaja

    Kako bismo osigurali da gostima Airbnb uvijek bude prvi izbor, najvažnije je pružiti im pozitivno iskustvo, pa oglasi domaćina koji su pokazali da brzo i kvalitetno komuniciraju s gostima dobivaju bolje mjesto u rezultatima pretraživanja.

    • Stopa i vrijeme odgovora: ako su svi ostali kriteriji jednaki, odgovaranjem na zahtjeve u roku od 24 sata vjerojatno ćete osigurati bolje mjesto u rezultatima pretraživanja.
    • Odbijanje rezervacija: kod domaćina kojima se šalje zahtjev za rezervaciju, algoritam prati broj gostiju koji su poslali zahtjev i bili odbijeni. Odbijanje zahtjeva ponekad se ne može izbjeći, pa kao i kod drugih čimbenika, promatramo pokazatelje za nekoliko tjedana i mjeseci, a ne svaki odbijeni zahtjev.
    • Instant rezervacija: gosti na Airbnbu vole brzo i jednostavno ugovoriti rezervaciju, pa je najveća vjerojatnost da će odabrati oglas koji ima uključenu instant rezervaciju. Cilj nam je u rezultatima pretraživanja gostima prikazati smještaje za koje postoji najveća vjerojatnost da će ih rezervirati, pa oglase s uključenom instant rezervacijom algoritam postavlja u prvi plan. Važno je, međutim, spomenuti da i oglas za koji se šalju zahtjevi (tj. onaj koji nema uključenu instant rezervaciju) može imati dobar položaj u rezultatima pretraživanja ako postiže dobre rezultate prema drugim kriterijima koji utječu na iskustvo gostiju s rezerviranjem smještaja.

    Lokacija

    Algoritam koji određuje položaj oglasa nastoji prikazati smještaje na lokacijama koje gosta najviše zanimaju. Zaključili smo da gosti tako najlakše pronalaze smještaj za svoje putovanje, a domaćinima takav pristup također donosi najviše rezervacija. Iz tog razloga promatramo rezervacije koje su gosti ranije ugovarali. Na taj način možemo utvrditi gdje točno gosti najčešće rezerviraju smještaj u nekom mjestu ili gradu.

    Vidljivost oglasa u rezultatima pretraživanja

    Iako ovi čimbenici nemaju izravan utjecaj na položaj oglasa u rezultatima pretraživanja, da biste osigurali dobar položaj, smještaj mora biti raspoloživ, a oglas vidljiv gostima koji traže smještaj na vašoj lokaciji. U nastavku je nekoliko čimbenika koje treba imati u vidu.

    • Odgoda prilikom aktivacije: kako bi domaćini imali dovoljno vremena još jednom provjeriti postavke, u pravilu je potrebno najmanje 6, a najviše 24 sata da se novi oglas pojavi u rezultatima pretraživanja.
    • Minimalni i maksimalni broj noćenja: da bi se oglas prikazivao u rezultatima pretraživanja kad gost odabere datume, mora odgovarati zadanim kriterijima minimalnog i maksimalnog broja noćenja. Ako domaćin želi da mu se oglas prikazuje u rezultatima što više pretraživanja, preporučuje se da minimalni broj noćenja bude što manji, a maksimalni broj noćenja što veći.
    • Dugoročne rezervacije: ima gostiju koji na Airbnbu traže smještaj na duže od 28 dana. Da bi se oglas prikazivao u rezultatima kod te vrste pretraživanja, neophodno je odrediti mjesečni popust koji se obračunava na osnovnu cijenu kako biste gostima ponudili razumnu cijenu.

    Neprekidno nadograđujemo naš sustav kako bismo i domaćinima i gostima osigurali najbolje rezultate, pa se svi spomenuti čimbenici mogu dodatno prilagođavati i testirati.

    Vezani članci
    Jeste li dobili pomoć koja vam je bila potrebna?
    Niste domaćin smještaja?
    Odaberite drugu ulogu da biste pronašli odgovarajuću pomoć.